week 6

13 juni 2017 - Aljezur, Portugal

En dan besef je dat je aan het aftellen ben dat je weer naar huis gaat. Deze week hebben we veel in de scabiosa's gewerkt. De eigenaar (Pieter) van de scabiosa's kwam langs om te kijken hoe de bloemen erbij stonden. Het is het eerste jaar dat de scabiosa's er staan. Er staan verschillende bedden met bloemen met verschillende zaaidata. De eerste partij die in de grond werd gezaaid staat er heel erg vol en slordig bij. Pieter kwam met de beslissing om dat lekker te laten gaan en het te maaien. Alles was krom en kon niet voor een goeie prijs geveild worden, als het al geveild werd. De andere scabiosa's met latere zaaidata staan er heel netjes bij. Daar was die ook zeer tevreden over. In het weekend kwamen Gerco zijn vader en zijn zus langs om te kijken wat wij hier allemaal deden. En toevallig zit er ook verre familie van de familie van der Kaaij in de buurt van Faro. We hebben de vader en zus van Gerco opgehaald bij Faro en zijn daarna naar Jan van der Kaaij gegaan om te kijken hoe het bij hem in zijn tuin gaat. Hij teelt voornamelijk monnikskappen. Ik vond het er eerlijk gezegd heel erg armoedig en verlaten uitzien, maarja als er genoeg handel inzit waarom moet het er dan mooi uitzien. Hij vertelde wel dat hij nog niet tevreden was ver zijn bloemen. Sommige bloemen waren omgewaaid omdat ze zo hoog waren. Ook vond die dat het niet goed zat met het doek. Hij had het eerst geprobeerd met een doek met 65 procent lichtinval. Daarna probeerde hij het met 30 procent lichtinval maar daar was die ook niet tevreden over. Hij gaat volgend jaar voor een tussenweg kiezen. Na dat we bij Jan waren geweest zijn we langs Albufeira gereden. Lizet (de zus van Gerco) was erg benieuwd of het er nog een beetje hetzelfde eruit zag dan een paar jaar geleden toen zij met een paar vrienden erheen was gegaan op vakantie. We hebben daar lekker een hapje gegeten en een biertje gedronken. De volgende dag wou Peter (vader van Gerco) graag alles zien wat wij voor werkzaamheden hadden. We waren eerst naar Zambujeira gereden. Dat is de plek waar de nerine's, amarillessen en de scabiosa's staan. Hij vond het allemaal erg interessant om te zien en vond het ook erg leuk dat we er allemaal dingen over konden vertellen. Daarna hadden we wat boodschapjes gehaald om die avond te bbq'en. Op de weg terug zijn we langs Erwin zijn vakantiehuisje gereden waar de zonnebloemen stonden en nog wat scabiosa's staan. Toevallig was Erwin met heel de fam bezig om het huis op te knappen omdat er wat gasten komen de aankomende weken. Erwin, Lizet en Peter hebben een hele tijd staan praten over hoe hij het vond gaan en of hij tevreden was. Erwin zei jaaa die jongens vermaken zich wel hoor, zeker in het weekend!!! In de avond hebben we lekker gebarbecued. Een lekker visje, wat vleesjes, wat salade en natuurlijk niet te vergeten een lekker drankje erbij. In de avond zijn Gerco, Peter en ik naar Batata Doce geweest. Daar was een live bandje aan het spelen. Dat werd uiteindelijk nog lekker gezellig. Zondag was alweer de laatste dag voor Lizet en Peter. We hebben lekker een strandje gepakt bij Monte Clerigo. In de middag zijn we nog even naar huis gegaan om te douche en daarna was het weer tijd om ze weg te brengen. Op de terugweg zijn we door de bergen richting Albufeira gereden en hebben we daar wat gegeten.

Groetjes!!!!